Concurs organizat la nivel național |
In perioada 8 – 11
aprilie 2012, dezvoltatorul celor mai importante comunitati online dedicate
cadrelor didactice si parintilor, INTUITEXT, a realizat o cercetare, in
randurile membrilor sai, ale carei concluzii ofera o buna imagine de ansamblu
asupra programului “Scoala Altfel”.
La cercetare au
participat 1273 de cadre didactice de pe didactic.ro si 1013 parinti de pe
suntparinte.ro, la nivel national.
Cercetarea realizata
de INTUITEXT arata ca atat cadrele didactice cat si parintii s-au implicat in
diverse moduri in implementarea acestui program.
Cadrele didactice au
iesit din zona de predare exclusiva la clasa, iar parintii au avut pentru prima
data, la nivel national, posibilitatea de a se implica activ, ambele categorii
avand ca obiectiv crearea de beneficii educative pentru copiii / elevii lor.
Iata si cateva date
relevante:
- 81% dintre cadrele didactice isi doresc sa-i vada pe parinti implicandu-se mai des in activitati asemanatoare programului “Scoala Altfel”
- 45 % dintre cadrele didactice au lucrat impreuna cu parintii la elaborarea si aprobarea planului de actiuni.
- 40% dintre parinti au contribuit financiar in cadrul acestui program.
- 33% dintre parinti si-au insotit copiii la locul de desfasurare al activitatilor
- 88% dintre cadrele didactice intervievate apreciaza ca elevii lor au fost entuziasmati de programul “Scoala Altfel”.
Top 3 la categoria
tipuri de activitati, atat in mediul urban cat si in mediul rural, arata
astfel:
- activitati culturale (urban: 82%, rural: 81%)
- activitati de educatie ecologica si de protectie a mediului (urban: 69%, rural: 76%)
·
activitati sportive (urban: 67%, rural: 75%)
Printre cele mai putin desfasurate activitati se numara cele de educatie
pentru cetatenie democratica, dar si cele de prevenire si stingere a
incendiilor sau educatia pentru reactii corecte in situatii de urgenta.
70% dintre cei chestionati apreciaza
programul ca fiind benefic. Asadar un procent foarte bun pentru primul sau an de
implementare, care arata un potential de dezvoltare ridicat in contextul
implicarii mai mari, pentru a-i putea adauga valoare de la an la an.
Dintre aspectele care pot fi
imbuntatite, cele mai frecvent mentionate sunt: organizarea si aglomeratia,
dezinteresul cadrelor didactice si al copiilor, lipsa mijloacelor financiare
ale parintilor etc.
Extremele la capitolul “cat au cheltuit
parintii” arata ca:
- 25% dintre parintii din mediul urban si 41% dintre parintii din mediul rural nu au cheltuit nici un leu in saptamana “Scoala Altfel”
in timp ce:
- 6% dintre parintii din mediul urban si 1% dintre parintii din mediul rural au cheltuit peste 100 lei pentru activitatile din aceasta “Saptamana Altfel”
In concluzie, programul “Scoala Altfel” a
fost un bun prilej de implicare pentru parinti, de mai buna cunoastere a
elevilor de catre cadrele didactice si de valorificare a abilitatilor de catre
elevi.
Atat parintii cat si
cadrele didactice participante la acest studiu au propus si solutii de genul:
- organizarii unei Zile Altfel, o data pe luna.
- implicarii mai puternice a autoritatilor in programul “Saptamana Altfel”
- planul de activitati sa fie elaborat impreuna de elevi, cadre didactice si parinti
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu